Poniedziałek, 27 Maj 2019
You are here: Home Nauczycielom

Translator

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Krucjata Miłości Prymasa

Mów zawsze życzliwie o drugich - nie mów źle o bliźnich. Napraw krzywdę wyrządzoną słowem. Nie czyń rozdźwięku między ludźmi. Jednocz sercem i słowem.

Według Prymasa

Szkoła musi dać dzieciom i młodzieży miłość do ojczyzny, do kultury domowej, rodzinnej i narodowej. I musi wychować w tym duchu...

Nauczycielom
Alfabet wychowawcy PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Poniedziałek, 30 Marzec 2009 11:01

ALFABET WYCHOWAWCY

 

 Akceptuj swego ucznia.

Bądź dla niego oparciem.

Chwal go za wszystko.

Dotrzymuj przyrzeczeń.

Egzekwuj prawa i obowiązki.

Formułuj precyzyjnie wymagania.

Gospodaruj efektywnie jego czasem.

Hamuj dyskretnie niewłaściwe zapędy.

Interesuj się jego osobą.

Jednocz jego rozum, ducha i ciało.

Kieruj wszechstronnie jego rozwojem.

Licz się z jego zdaniem.

Łagodź stresy i cierpienia.

Miej cierpliwość.,

Nie oszukuj go.

Okazuj mu zaufanie.

Pokaż, że jesteś omylny.

Rozwijaj jego samodzielność.

Słuchaj uważnie tego, co mówi.

Troszcz się o niego.

Ukaż mu wartość i piękno życia.

Wierz w jego możliwości.

Y...? (niewiadoma — bądź na nią przygotowany).

Zachęcaj go do dalszej pracy.

 
Umiejętności nauczyciela PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Poniedziałek, 30 Marzec 2009 10:59

Każdy nauczyciel powinien posiadać umiejętności, które przydadzą się w praktyce:

  • dobry kontakt z ludźmi;
  • umiejętność przyznania się do własnych błędów czy niewiedzy;
  • umiejętność jasnego wyrażania swoich poglądów (szczególnie wobec narkotyków, nie mogą być one tolerujące ani przyzwalające);
  • wyobraźnia;
  • empatia;
  • świadomość własnych wartości;
  • nieocenianie innych ludzi, np. "Jesteś głupi, bo...";
  • umiejętność słuchania, szczególnie tego, co zawarte "między wierszami";
  • zachęcanie, np. "Tomku, brakuje mi twojego zdania";
  • nagradzanie aktywności uwagą i odpowiednimi słowami, np. "dobrze to ująłeś", "to ważne, o czym mówisz";
  • chęć zrozumienia, np. "to musi być trudne, szczególnie jeśli wszyscy cię namawiają";
  • chęć pomocy.
Ostatnio zmieniany w Poniedziałek, 30 Marzec 2009 11:21